19 May 2009

Melek kadın..güle güle..



bir babaannem vardı. çocukluğum yanında geçti. iyisiyle kötüsüyle şu yaşıma babaannemli anılarla geldim. çok zaman nefret ettim. ama yaşlı dedik, 100 yaşında vardı belki. kocasını 22 yıl önce gömmüştü. ne kızlar, ne oğullar, ne kardeşler gömmüş. sülalenin en yaşlısıydı. beni çok severdi aslında. en kıymet bilir torunu bendim. yemeğin en güzel yerini bana ayırırdı hep. küçükken anne dermişim ona, anneme de emine. büyüdüm melek kadın dedim. adı melekti, kendi cin gibiydi. =) çok oynaşırdık babaannemle. mıncıklardım, pörsümüş memelerini ellerdim. yaşına bakmayın taş gibi kadındı, uzun boylu, filinta gibi. iyi bakardı kendine. akşam yemeği yerine süt ve bisküvi yerdi. lolita derdim gülerdik hepberaber. anneannemle babaannemi ziyarete giderken 'bizim kızları görmeye gidiyorum.' der(d)im.

çok konuşurdu babaannem. işine gelmeyeni duymazdı genelde. kapıyı açtı mı onu unuttum diye söylenmeye başlar, sonra da hal hatır sorup dedikodulara geçerdi. mahallenin ve özellikle apartmanın muhtarı gibiydi. bütün gün pencerenin önüne gider gelir yoldan geçenleri izlerdi. eşin dostun ölümü, düğünü oldu mu gitmese olmazdı. gezmeyi çok severdi. 'gitmek lazım, gelmedi derler. olur mu hiç öyle' diye başımızın etini yerdi. 'yaşlı kadınsın, otur' diyeni kim duyar..bir de ölene kadar çetik ördü. sahi öldü mü babaannem 4 saat önce? öyle dedi ablam msn'de.

iki gün önce kamerada gördüm onu. sesi, rengi gitmişti. tanıyamadım desem yeridir. doğruldu, ben olduğumu söylediklerinde beni duymadan konuştu, helalleştik. hakkını helal et dedi ya, ne hakkım geçti diye güldüm ben de. sonra dik duramadı, yığıldı yatağa. belli dedim, eyvah gidici bizim kadın. gitti..

bir yakını ölünce insanın onunla ilgili güzel anıları geliyor aklına. çok akrabam ölmüştü ama hiçbirinde ağlamamıştım. babaannem ölmeyecek sanırdım, o da ölürmüş..

17 takla atıldı:

Karōshi 19 Mayıs 2009 16:20  

Canım.. Babaannen huzur içinde yatsın.. Hepinize sabır diliyorum.. Taş gibi kadınmış ama.. çetik örerdi.. demişsin ya.. orda "kaldım" ben canım dostum.. kocamn sarılıyorum çok uzaklardan sana.. keşke yanında olabilseydim..

Nakhar 19 Mayıs 2009 19:16  

insanoğlu kaybedene dek konuşamıyor, gurur mu çekigenlik mi bilmem, ama yanlış yaptığımız çok şey var sevdiklerimizi sevdiğimizi bilmeden yaşayıp kaybettiğimizde anladığımız gibi... Ben de babamı ölmez sanırdım...

mekanı cennet olsun...

Ozan Kayra 19 Mayıs 2009 19:45  

karoshi'm; 5 tane şişi vardı, onlarla örerdi hep. saklamak lazım o şişleri. napıcaklar acaba eşyalarını. fotoğraftaki yeşil şalını istyorum ben. küçükken pelerin yapıp süpermencilik oynardım o şalla. bi de bi sandığı vardı. kimseyi yanaştırmazdı. küçükle orta boy arası bişeydi, paslı bir sandık. onu da istiyorum..

nakhar, ölümler uzun süreli tesir etmiyor üzerimde. ilk bir saat yoğun olarak hissediyorum, sonra etkisi azalıyor. ma babaanneminki en çok etkileyendi. yaşayacağını yaşadı deyip avunuyorum. içim o yüzden rahat sanırım.. ama güzel öldü, en güzel ölümlerden öldü..

Karōshi 19 Mayıs 2009 20:13  

Sesini duymayı özlemişim. Bugün yaptığımız konuşmayı ömür boyu unutmayacağım..

Zaman kaybetmeden annenlere söyle şişlerini ve şalını istediğini.. yoksa kaybolur giderler.. ya da bir başkası alır senden önce..

Ozan Kayra 19 Mayıs 2009 21:21  

msn yazışırken yazdıklarını hangi ses tonuyla söyleyeceğini tasavvur ediyorum ben. ama seni duymak bana da iyi geldi. öyle ağlamaklı başlayıp kahkahalarla bitirelim hayatımızı da birlikte emi =)

Karōshi 19 Mayıs 2009 22:00  

E! E! E! Ağlamaklı.. kahkahalı.. yanyana olsun da.. bir biri.. bir diğeri.. bana FARKETMEZ.. ikisini de yapmayı seviyorum.. adı yaşam işte.. BİRLİKTE yaşayalım... e mi?

Ozan Kayra 19 Mayıs 2009 22:50  

ne komedi ne trajedi. biz dramları seviyoruz =) HEP BİRLİKTE yaşayalım! =)

ESRİK 19 Mayıs 2009 23:18  

Başın sağolsun. Babaannelerin yeri bir başkadır bilirim. Mekanı cennet olsun.

Ozan Kayra 20 Mayıs 2009 01:02  

sağol esrik.. dostlar sağolsun..

İDEA 20 Mayıs 2009 11:34  

Başınız sağolsun.

Kızıl 20 Mayıs 2009 12:03  

Huzur içinde yatsın Melek Babaannen. En son 2 gün önce kamerada da olsa görmen bence bir tesadüf değil, olması gerekenmiş sanırım... İyi olmuş sanırım. Büyüklerimiz için çok önemlidir helalleşmek, en sevdiği torunuydun belki de sen onun.... Üzüldüm, hem üzülmene hem de melek diye tabir edilen bir insanın gitmesine...

Ne diyelim mekanı cennet olsun...

Ozan Kayra 20 Mayıs 2009 15:03  

teşekkürler idea

mantıklı düşünmeye başlayınca üzüntüm azalıyor. 100 yaşına kadar yaşadı nerdeyse. hayata fazlasıyla doymuştu. doyamadan gitti diyemez kimse. bu da bir avuntu. melek kadın dememin sebebi adının melek olması. bizim orda erkeklere kişi diye hitab ederler. ben de yaşlı olduğu için kadın(aslında karı) derdim =) öyle işte..

JoA 20 Mayıs 2009 20:31  

başın sağolsun. adı da ne güzelmiş, resmi gibi.

Oly Art 20 Mayıs 2009 23:20  

başın sağolsun thesaurus..

Ozan Kayra 21 Mayıs 2009 01:44  

teşekkür ederim joa ve oly..

Adsız,  22 Mayıs 2009 13:59  

başın sağolsun. ışıklar içinde yatsın.

Ozan Kayra 22 Mayıs 2009 16:22  

teşekkür ederim windrider..

Web Stats

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP