11 Haz 2008

türkiye büyük millet komedyası

mecliste neler oluyor böyle..ismet inönü'ye millet düşmanı demiş vekilin biri.sonra çıkan tantanaya bakın.radikal de 11.06.2008 tarihli sayısında dialog halinde vermiş 'tartışma'yı.çok güldüm.çok eğlendim!! =))

"Tutanaklara İsmet İnönü kavgası şöyle yansıdı:

CHP GRUBU ADINA MUHARREM İNCE (Yalova) - Şu açıklayacağım konuyu sizin vicdanlarınıza bırakıyorum. Bakınız, TRT’de "Ezber Bozan" diye program yapan bir kişi, Tamer Korkmaz. Sayın Bakan, sizin de takdirlerinize bırakıyorum bunu. Siz, yarın bu ülkenin askerleriyle, generalleriyle, paşalarıyla yan yana olacaksınız. Bakın, bu ülkeyi kuran iki kişiden birisi olan İsmet İnönü’ye ne yazmış TRT’de "Ezber Bozan" programını yapan Tamer Korkmaz adlı kişi 8/6/2008 günü, iki gün önce. Yazının üst kısmında Ertuğrul Özkök’ü eleştiriyor. Ondan sonra diyor ki: "Böylelikle, aynen İsmet İnönü gibi bu millete düşman olduğunu kanıtlıyor."

LÜTFİ ÇIRAKOĞLU (Rize) - Doğru. (CHP sıralarından "Yuh" sesleri)

MUHARREM İNCE (Devamla) - İsmet İnönü bu millete düşman mıydı da "Doğru" diyorsun. Düşman mıydı?

LÜTFİ ÇIRAKOĞLU (Rize) - Millet karar verir.

MUHARREM İNCE (Devamla) - İsmet İnönü bu millete düşman mıydı da "Doğru" diyorsun oradan. Yazıklar olsun be!

LÜTFİ ÇIRAKOĞLU (Rize) - Sana yazıklar olsun!

MUHARREM İNCE (Devamla) - Yazıklar olsun. Bu ülkenin Meclisinde, bu ülkenin Meclisinde İsmet İnönü için "Bu millete düşman" diyebiliyorsun. Sana yazıklar olsun.

LÜTFİ ÇIRAKOĞLU (Rize) - Sana yazıklar olsun!

MUHARREM İNCE (Devamla) - Sana yazıklar olsun!

LÜTFİ ÇIRAKOĞLU (Rize) - Yalova’nın Kaymakamı sana yazıklar olsun!

MUHARREM İNCE (Devamla) - Yalova Kaymakamını sana gönderdim ben.

LÜTFİ ÇIRAKOĞLU (Rize) - Ben sana gönderirim.

MUHARREM İNCE (Devamla) - Değerli arkadaşlarım, bu ülkede İsmet İnönü’ye "Millete düşman" diyen bir kişi, bu ülkenin, bu devletin kanalında program yapıyorsa takdir sizin. Benim muhatabım Genel Müdür değil, benim muhatabım siyasetçi. Bunun hesabını elbet bir gün gelecek vereceksiniz.

HAKKI SUHA OKAY (Ankara) - Efendim, biraz evvel Değerli Hatip konuşma yaparken, İsmet İnönü’yle ilgili bölümde, AKP sıralarından bir arkadaş "bu milletin düşmanı" lafını "doğru" diye teyit etti ve bu tutanaklara geçti. Bu konuda izin verirseniz, yerimden açıklama istiyorum.

HAKKI SÜHA OKAY (DEVAMLA)- Bu Parlamentoda bu TRT Yasası görüşülürken TRT Genel Müdürünün, hatiplerin konuşmasına müstehzi bir eda ile cevap verdiği, konuşmaları öyle izlediği söylendiğinde, AKP sıralarından 4-5 tane arkadaşım yerinden söz talebinde bulunarak "Burada konuşma hakkı olmayan kişiler aleyhine konuşulmasın." demişlerdi. Şimdi, çok daha hazin tabloyu yaşıyoruz. Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal’in en yakın silah arkadaşı, Garp Cephesi Komutanı, Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı, Cumhurbaşkanı, Mustafa Kemal’le birlikte bu ülkenin kuruluşunda büyük emeği olan İsmet İnönü’yle ilgili, gerçekten düşük düzeydeki bir yazıya, bu Parlamentonun içerisinden, bu Parlamentonun kuruluşunda emeği olan İsmet İnönü’ye ilişkin "Türk milletinin düşmanı" lafına "Doğru." diyen bir parlamenterin olmasını şaşkınlıkla izledim. Bu parlamenteri kınıyorum. Aslında bunu bir tek Cumhuriyet Halk Partisi Grup Başkan Vekili olarak ben değil, bu Parlamentoda bulunan tüm milletvekillerinin, İsmet İnönü’ye karşı yapılan bu saygısızlığı kınaması gerektiğini düşünüyorum ve bundan sonra herkes haddini bilsin, denini bilsin ve konuşurken, laf atarken ne söylediğini, kime söylediğini, nasıl söylediğini kontrol etsin diyorum ve bu parlamenter arkadaşımın da bu kürsüden özür dilemesini bekliyorum. Özür dilemesini bekliyorum.

FERİT MEVLÜT ASLANOĞLU (Malatya) - Özür dilesin Sayın Başkan.

BAŞKAN - Evet, Sayın Milletvekili?

FERİT MEVLÜT ASLANOĞLU (Malatya) - Gel buraya? (CHP ve AK Parti sıralarından birbirlerinin üzerine yürümeler, gürültüler)

ZEYİD ASLAN (Tokat) - Ne artistlik yapıyorsun orada?

BAŞKAN - Lütfen sakin olun? (CHP ve AK Parti sıralarından gürültüler) Sayın milletvekilleri, lütfen sakin olun?

Sayın Okay? Sayın Okay, Sayın Milletvekili, sizin bu talebinizi yerine getirmiyor. Özür dilemek istemiyor herhâlde, gelmediğine göre.

HAKKI SUHA OKAY (Ankara) - Bu düzeysiz konuşma tutanaklara geçsin. Bu, tutanaklara geçsin. Bu Mecliste İsmet İnönü’ye "millet düşmanı" diyen birilerinin olduğu tutanaklara geçsin.

AKİF EKİCİ (Gaziantep) - O mavi gömlekli, mavi gömlekli? Gülme! Kalk ayağa!

BAŞKAN - Sakin olun sayın milletvekilleri? On dakika ara veriyorum.

BAŞKAN : Başkanvekili Şükran Güldal Mumcu: 219 sıra sayılı Kanun Tasarısı’nın görüşmelerine kaldığımız yerden devam edeceğiz ama Komisyon ve Hükûmet yerinde yok. (CHP sıralarından alkışlar) Ertelenmiştir.

MUMCU: Sayın milletvekilleri, demin Adalet ve Kalkınma Partisi sıralarından atılmış olan o sözü bir Meclis Başkanvekili olarak kınadığımı belirtiyorum. İsmet İnönü, bu ülkenin Kurtuluş Savaşı’nın en önemli komutanlarından birisidir, Türkiye Cumhuriyeti’nin de İkinci Cumhurbaşkanıdır ve çok partili rejimi Türk demokrasi hayatına kazandıran bir isimdir. Bunu kınadığımı belirtiyorum."

5 takla atıldı:

Karōshi 12 Haziran 2008 18:19  

Burda öyle çok iç karartıcı şey var ki Uğur.. En başta yazılmış bir yazı ve içinde söylendiği belirtilen o "Türk milletinin düşmanı" tanımı.. Ve bunun İsmet İnönü için söylenmiş olması.. Diğer yandan bunun devlet kanalında program yapan bir kişi tarafından yazıya dökülmüş olması.. Ve tabii senin başlığında da vurguladığın gibi mecliste bir komedi haline dönüşen tartışma.. Karşılıklı atışmalar... Sen öyle dedin ben öyle dedim.. neden sen bunu dedin.. dediysen özür dile.. Düşünsene özür dilese ne olacak ki.. Adam içinden geleni söylüyor.. Böyle düşünüyor (tabii düşünüyorsa:P).. Özür dileyince ne ve kim aklanacak ki... Değil mi The Chaotic Man? Hııı?

Emre KORLU 13 Haziran 2008 13:55  

ya bu ülkeyi bu burnu sümüklü çocuklar mı yönetmeye çalışıyor..valla yazıklar olsun..tam bir trajikomik olay..
İsmet İnönü Ata'nın sağ koluydu.."Şu çılgın Türkler"adlı kitapta sayın inönünün nasıl fedakarlıklar yaptığı aşikar zaten..ya meclisteki çocuklar size sesleniyorum böyle orda rahatça bağırıp çağırıp popolarınızı o koltuklara koyabiliyorsanız..bunda İnönü'nün de payı var ne çabuk unuttunuz bire şerefsizler diyesim geliyor onlara..susuyorum..burdan da ancak bu kadar duyuluyor sesim..

Ozan Kayra 13 Haziran 2008 14:16  

tamam..haklısınız bi yerde..ama benim bu 'skeci' buraya koymamın sebebi o değil..aslını isterseniz çok da fazla umursamıyorum..hatta bu konunun bu kadar uzaması kendi başına gülünecek birşey.(mecliste büyümesini kastediyorum.)mecliste bile 'mahalle baskısıyla' sorun çözmeye çalışıyorlar.artık oturduğum yerden ülkeyi izleyip gülüyorum..napıyım ki başka..

MOBIUS 22 Haziran 2008 23:49  

Meclisin yanına bir adet çocuk bahçesi yapsalar, enerjilerini harcayıp öyle gelseler meclis koltuklarına daha iyi olur galiba.

Ozan Kayra 23 Haziran 2008 17:31  

tabi tabi..böyle kaydırak falan yapsınlar da işçinin memurun ayağını kaydırmaktan vazgeçseler..

Web Stats

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP