23 Eyl 2008

"yani cevabını bulmuşsun gibi her şeyin"

kızılderililer isimlerini taşımak için zorlu bir süreçten geçerler. bir haftalık çadır ve mantar seansı sonrasında olgunlaştıklarına inanırlar ve bu süreç sonunda bir isimle adlandırılırlar. hayatın anlamını çözmek 'düşünmeyi' gerektirir. keşke hayatta da böyle olsa gerçekten. isimlerimizi kendimiz koysak. bizi ifade etse isimlerimiz. sanal alemde yapabiliyoruz bunu ancak.

sabit bir insan olmadığım için belirsiz periyodlarda ben de sanal adımı değiştirdim hep. lisedeyken karamsarlığımı ve ergenlik bunalımlarımı yansıtan 'kara gece' adını takmıştım kendime. sonra 'lilitu's child' dedim kendime bir süre. bundan sonrası kendimi kaosun içinde bulduğum bir dönemdi. kaosun yaratıcı gücünden ve karmaşasından bir hayli beslendim. beslenmek ne kelime, kaos oldum. kısacık bir dönem ' kaotikherif / the chaotic man ' oldum. sonra ruhani mertebeye erişip ' st chaos ' a dönüştüm. =) saint (aziz) kelimesi beni yansıtmamaya başlayınca yunan'a dönüp khronos'u ekledim adıma; khaoskhronos.

khaos'u artık anlatmak istemiyorum. hayatımın / hayatımızın bir parçası zaten. salt karmaşadan daha gerçek, daha karışık, daha yoğun. her kaosun sonu bir yaratımla bitiyor. khronos ise yunan mitolojisinde kaos kadar eski bir kavramdır ve zamanı temsil eder.




şimdi gelelim bu yazının amacına..

devinim devam ediyor dostlar. kaos duruluyor ve gaia'sını doğuruyor kişisel evrenine. khaoskhronos geri çekiyor etkisini. şimdi küllerimden bir başka isim alıyorum. isim annem karoshi. bu ismi seçme nedenini bırakalım kendisi açıklasın :

"Thesaurus olsa ya adın senin
eşanlamlılar sözlüğü
yani herşeyin bir eşanlamlısı bulunuyor o sözlükte
yani cevabını bulmuşsun gibi her şeyin
duruldun ya
yani thesaurus
söylenen bir şey var mesela artık chaos ta değilsin
direkt eşanlamlısını buluyorsun
Thesaurus
dictionary
tanrı adı gibi de mi
yani özünden bir şey kaybetmemiş de oluyorsun
eşanlamlısı da thesaurusun
definitions yok eşanlamlılar ya da zıt anlamlılar var içinde
aynı zamanda chaos da barındırıyor




kelimenin kökeni:
Etymology
The word "thesaurus" is derived from 16th-century New Latin, in turn from Latin thesaurus, from ancient Greek θησαυρός thesauros, meaning "storehouse" or "treasury" (and thus the medieval rank of thesaurer was a synonym for treasurer). This meaning has been largely supplanted by Roget's usage of the term.
bak bu da güzel:
kavram dizimi demekmiş
thesaurus is similar to a dictionary, but instead of definitions and pronunciations, it contains synonyms and sometimes antonyms."

PS: ' khaos ' adımı çok iyi taşıyacağına inandığım arkadaşım, blogdaşım ' düş penceresi 'ne armağan ettim. bundan gayrı onun göbek adıdır ' khaos '! =)

9 takla atıldı:

delikanlı 24 Eylül 2008 00:57  

karoshi en sonunda birinin ismini değiştirtti demek:)yeni ismine yeni ve daha güzel bi kader dilerim

Karōshi 24 Eylül 2008 01:17  

İngilizce hocandan başka bir ad beklemezdin sanırım :):P Hayırlı olsun sana da bana da:)

Ozan Kayra 24 Eylül 2008 01:45  

sağol delikanlı.. karoshi güzel isim koydu, ya da güzel ikna etti =)

herkesin bir uzmanlık alanı var karoshi'm. ve bunlara güzel anlamlar yüklemek herkesin yapabileceği birşey değildir! ;)

Aydan Atlayan Kedi 24 Eylül 2008 11:33  

Ben de hep böyle düşünmüşümdür. Belli bir yaşa kadar ailenin verdiği isimle idare edip daha sonra kendi kendisine bir isim seçmeli insan. Bunu benim babam yapmış. 30'lu yaşlarında bir ikinci isim daha almış ve o zamandan beri de kendi seçtiği ismi kullanıyor :)Kaotikherif de çok hoştu. Ama bunu da beğendim.

Ozan Kayra 24 Eylül 2008 12:21  

teşekkür ederim ve babana imrendim kedi.. ailem öldükten sonra (ancak o zaman rahatlıkla yapabilirim) ben de adımı ve soyadımı değiştirmek isterim. =p öz hakiki kaotikherif olmaya devam. =) ama insanlar beni thesaurus olarak çağırsın bi süreliğine..

Adsız,  24 Eylül 2008 16:54  

hımmm kaotikherif'ten sonra buda bomba etkisi yaratacak gibi
hayırlı olsun yeni adın

ŞAHMARAN 24 Eylül 2008 18:50  

bu ismi sevdim ben.
ne derler isminle yaşa mı öyle bir şey:D sevgiler.

Oly Art 24 Eylül 2008 18:52  

Güzelmiş thesaurus.
şans getirsin.

Ozan Kayra 24 Eylül 2008 21:00  

teşekkürler arkadaşlar!! =))

Web Stats

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP