16 Kas 2008

aidiyet ve normal olmak üzerine

gözlerimi boyamıyorsam sizin gibi, kalçamı iki yana savurmuyorsam dudaklarımı büzüştürüp beni aranıza almaz mısınız? sizin gibi lakırtılar edemem şuh kahkahalara boğulup. renkli ve şatafatlı değil kıyafetlerim. içimden geldiği kadar esnek hareket ederim, siyah giyerim. maskülenim-feminenim diye sıkıştırmamaya çalışıyorum kendimi bir kalıba. yine de sizin kadar kadın olamadım, ya da düz bir maço.

içime çekildiğim şu günlerde yine düşünüyorum; nereye aidim ben. ekşi ter kokan erkek muhabbetlerine gelemiyorum. abartılı bir karnaval havası estiren erkek muhabbetleri ise beni daha çok boğuyor. "nereye aidim ben?" beynimin içinde dönüp duran soru bu: "nereye aidim ben?"

bu ruh hali bir süre sonra 'hangimiz normaliz?' çatışmasına yol açıyor. normal olmak çoğunluğa uygunluksa normal değilim. bu çoğunluk yer-zaman şartlarına göre nitelik değiştirebilir. gökkuşağının altında ya da köşeli dikey zihniyetlerin arasında olsun, normal değilim.

hem şaklaban hem de başbakan olamıyorum. yüzündeki boyası akan palyaço figürünün suratına tokat atmak. ya ciddi ciddi oturup konuşalım ya da eğlenelim. kaosun dibine vurmama rağmen bu kadar çelişkiyi taşıyamıyorum bağrımda.

paket düşüncelerinize ne demeli? daha doğru dürüst bilmediğiniz kavramları nasıl da atıp tutuyorsunuz. ya apolitiksiniz ya da politik olacağım diye zırvalıyorsunuz. susunuz. bilmediğiniz konularda susunuz. nasıl ki bir ameliyata girmiyorsanız, büyük düşünceleriniz de olmasın. vatandaşın politik duruşu bu değildir. çok hevesliysen oku, öğren. ama kulaktan duyma kullanma kavramları yalan yanlış.

kaçmayacağım. hiçbirimiz üstün değiliz bir diğerimize. ya da alçak değiliz. sadece kendimizi bilelim. aranızda dolaşmaya devam edeceğim. ister yerin beni, ister pohpohlayın. ama ben 'ben' olarak buralarda, oralarda olacağım. siz yine gözünüzü dört açın. belki beni de kandırırsınız.

ps. bu yazı kimseye hitaben yazılmamıştır. genel olarak bir topluluğa dair hislerdir. istisnaların kaideleri bozmadığı tezine sığınarak yazılanların arkasındayım.

7 takla atıldı:

pRncfRn 17 Kasım 2008 06:29  

Aynı şeyleri ben de hissediyorum, aslında nereye aidim ben demek yerine 'galiba ben eşcinsel değilim ya, nefret ediyorum bunlardan' diyorum, sebebi malum.

Yalnız değilsin!

Unknown 22 Kasım 2008 05:10  

herkes olduğu gibi güzel. kimi karnaval gibi yaşar.kiminin krematoryumdan farklı hayatını karnavala ceviren arkadasları vardır.

ama kımı karnavalda mutludur kımı krematoryumda

bırak kım nerede ısterse yasasın.

ama yeter ki gülümsesin.

ve evet allah homolojıyı kahretsin

merve 23 Kasım 2008 04:15  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
merve 23 Kasım 2008 04:18  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
merve 23 Kasım 2008 04:21  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ozan Kayra 23 Kasım 2008 05:13  

isterseniz biraz daha açık olun ki anlayalım ne demek istediğinizi.

Ozan Kayra 23 Kasım 2008 23:22  

bu yazıdan anladığınız homofobi benzeri bir durumsa yorum bile yapmayacağım. altı üstü blog yazdığımızı düşünüyorum ve bunları akademik ortama sunulacak yazılar olarak görmüyorum. amatör bir blog yazarıyım sadece. ayrıca burdaki çeşitlilik sayesinde beni okumak zorunda değilsiniz. düşüncelerimi beğenmiyorsanız yahut yazdıklarımdan hoşlanmıyorsanız okumak zorunda değilsiniz. zahmetiniz için teşekkür ederim..

Web Stats

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP